Monday, May 23, 2011

Kaki Pancing Ke??

 Assalamualaikum

Dulu masa kecik kecik selalu mak abah ajak g mancing ikan. dan yang paling bestnya orang yang first dapat ikan mesti aku. Nanti bila aku dapat ikan pastu yang lain buat muka tak puas hati, sengaja baling batu tempat aku nak mancing..Supaya ikan lari..Jahat~!! Jadi hari ini , minat dari kecik itu terbawa bawa sampai besar. Nasib baek juga lah jumpa kawan yang suka mancing sama, bukan setakat suka tapi dah kaki pancing pun. Mana nak pegi pun, mesti bawa pancing.. . Dari laut ke muara ke sungai sampai ke longkang kitorang g. (--")





Kalau dia dah tadak teman nak bawa mancing, terdesak memang dia ajak aku lah. Kalau tak dia g sorang. Semangat apa ntah dia ni.. Addict betul


Lubuk puaka tempat yang kami pg last week

Memancing ni memerlukan banyak kesabaran, iman mesti kuat.. Sebab mancing ikan ni bukan kejap kejap boleh dapat. ye dak? Orang yang selalu kurang sabar dan membebel bebel kalau ikan tak makan umpan ni, patut jangan bawa sama. huhu terasa i..  kalau nak cepat dapat ikan, kau pegi je mancing kat pasar ikan. hehe.. Aku lah yang selalu g mancing ikan kat pasar tu. berbaloi baloi bah..hahaha.. Memancing ni setakat jadi hobi aku boleh lah. Ikan memang selalu jarang dapat, tapi bila dah dapat rasa macam nak lompat lompat pun ada. Siok bah..

Konsikou for reading this..

8 comments:

Jahidih Saili said...

saya plg xsuka memancing..xsabar.haha

Farah Faridah said...

hahaha..kalau gitu jom mancing kat pasar ikan lah..macam saya..

Zurina J. said...

Sweetnya tengok perempuan memancing...ihihi.

Farah Faridah said...

zurina j. : best bah mancing ni. tapi sabar jak banyak2 lah. 1 2 jam belum tentu dapat ikan tu.

Cinoi said...

Cantiknya pegi memancing pink gitu

Farah Faridah said...

cinoi : itu harus~!! hehh..

Cahya Qasehnya said...

mcm kenal jak tmpat memancing tuh. hehe..

Farah Faridah said...

cer teka dmana?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...