Tuesday, June 14, 2011

Majlis Perkahwinan Mohd Hairih & Norzianah

Assalamualaikum...

Biar agak terlambat, mari i backdate ke 11 Jun 2011 yang baru lepas.. Aktiviti setiap hujung minggu sepanjang bulan Jun ini sangat padat. Ramai sangat orang berkejar-kejar nak buat majlis. Dah jadi musim kawen dah bulan Jun ni kan. Itu hari me n my ffil ikut rombongan pengantin lelaki dari Membakut ke rumah pengantin perempuan dekat Menumbok. Not sure pulak kampung apa. I follow je.. Jauh jugak lah perjalanannya, tertido tido jugaklah sebelum sampai =)


1# Pengantin laki kena pusing kerusi ni sebanyak 7x (betulkan kalo salah)
sebagai simbolik utk apa tak tau pulak. Adat orang Barunai bah. 


Pengantin Mohd Hairih & Norzianah.. 
Tahniahhh... Semoga bahagia sampai syurga hendaknya.. Amin Ya Rabb..




me with my fm&fil =)

Lepas dari majlis kawen tadi, tiba-tiba my nunang bawak menyalai daging kambing. Jadi...


Jom salai




Tapi semua tu bukannya untuk makan terus, makan nanti lah masa dinnerrrrr. Selepas menyalai tadi, terpaksa ikut nunang pegi mancing, hobi dia yang tak pandai tinggal tu. 

Sudah namanya kaki pancing, ada masa sikit mula lah cari lubuk ikan.

Selepas dari mancing tadi...

Ha

Perkara yang satu ni best, kami sama-sama g cari pucuk gajus untuk buat ulam. Dia lah tu, tiba-tiba terpikir yang orang tak terpikir pun. Hahaha.. lawak gak lah bila di ingat-ingat masa amik pucuk gajus tu. Hilang segala kontrol ayu kontrol ensem kau.

Aku tak ambil pun, aku duduk je. Jahat! duduk pun dekat semak2 nasib baek takda ular ka apa.=)

Siapa tak tau pucuk gajus, ini lah dia ye rupanya pucuk gajus itu.

Selepas dah dapat rezeki daripada alam semulajadi tadi, kami singgah sebentar kat tepi pantai. Kalau balik Lawas nanti memang susah kau nak jumpa pantai nanti tau. Jadi, cuci-cuci mata kejap melihat keindahan ciptaan-Nya itu.


v(*-*)

Sekian, Terima kasih .. =)

3 comments:

Gunaqz said...

Huii.. cantik ooo kaler biru. Pelamin pun cantik. Eh, apa rasa pucuk gajus a? Sedap kah? Tidak kelat?

Farah Faridah said...

cantik kan... pelamin biru pink lagi tu. yg pucuk tu tidak juga kelat, kalo makan dgn sambal belacan lagiiiii.. berlari trus... hehh=))

zakey said...

terpaksa ka iya kena bawa mancing?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...