Thursday, June 16, 2011

Malawa Seafood Restaurant

Assalamualaikum..

Today, aku nak kongsi satu tempat makan yang pernah aku singgah tak lama dulu. Malawa Seafood Restaurant nama diberi. Dekat KKIP sana dekat juga dengan Politeknik sana. Dulu masa lagi dalam proses pembinaan, aku fikirkan diorang tu nak buat tokong cina kah apa, sebab ala-ala tokong cina pun ada juga. Alih-alih restaurant, cantik....Not bad lah. 

Rasa makanan biasa-biasa saja. tak lah sedap sangat. Kita order 3 jenis masakan. Ikan masak tiga rasa itu pun langsung tak membangkit selera aku sebab hiasan dia tak cantik dan rasa dia kurang, tak lawan dengan ikan 3 rasa dekat R. Getaran Jiwa sana dulu. Sayur Campur dia pun di potong besar-besar, aku tak suka. Daus tu pun aku tak berapa suka, tapi nunang aku banyak pulak makan. Daus tu istilah kami panggil untuk kerang yang dekat laut tu..yang macam rupa lokan tu bah. nampak??

Makanan macam untuk 4 orang, padahal yang makan 2 orang sahaja. 
Pastu boleh pulak habis, lahap betul. Bukan aku..ada orang tuuu..;'D

Kalau kami ini nama dia daus.. nama melayu dia apa ya?? lokan laut kut..hehh adakah.

Sayor Campoq naa.. harus ada sayur supaya makanan kita seimbang

Ikan ? masak 3 rasa


Luar Restaurant

Walaupun rasa dia biasa-biasa saja tapi servis dan layanan dorang sangat 3 bintang. Boleh tahan bagus lah layanan dorang, mesra... Sampai masa nak makan, kita saje lah bagi jauh sikit pinggan lauk tu, pastu dia datang tolak dekat supaya senang capai lah tu. Ehh, aku sengaja lah bagi jauh pinggan tu, x payah lah tolak-tolak bagi dekat!. Terus rasa nak adab, ingat balik table manner, padahal gelojoh. hehe

Note : Walaupun makan tak berapa, tapi servis ok. Senang sikit ati. Jangan, makanan tak ok servis pun jahat nanti terus aku makan sambil sumpah-sumpah dalam hati =) hehh..xde lah wehh..(^-^)v


Sekian, terima kasih ya.

5 comments:

Gunaqz said...

Dalam gambar macam sedap jak, he he. Oh, daus pula nama ikan tu. Daus kalau di kampung saya ialah seorang kawan. Firdaus @ Daus. ha ha ha

Ada modal sudah sia mo ejek dia nih..he he

Bah, post lagi cerita makanan yang lain. mee tuaran paling sedap di tuaran kah..?

Cinoi said...

Mahal ka betul?? Rate?

Farah Faridah said...

gunaqz : hahahaha...jgn,nti dia nangis..

cinoi : ermm.. xtau la mau cakap mcmn mana.. tp kalau sy yg bayar memang mahal la sy rasa tu..=)hehh

zakey said...

yg pasal servis x ok tu mcm kenal jak tempat tu kat mana tau..ada kena mengena dgn crta2 sebelum ni ke?

Farah Faridah said...

mr.zack : hehehe..mcm kenal kah??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...